Manabo webdesign
Image default
Aanbiedingen

5 tips voor het schrijven van verkooptekst

nieuwe website maken

Uit onderzoek van Amerikaanse wetenschappers blijkt dat allereerst de aandacht van gebruikers op de site wordt getrokken door teksten. Ze moedigen iemand vaak aan om iets te kopen, een dienst te bestellen, zich te abonneren op een nieuwsbrief of, omgekeerd, deze pagina na een paar seconden te sluiten en voor eens en voor altijd te vergeten. Hoe schrijf je teksten die tot de eerste categorie behoren, het zogenaamde “verkopen”? Hier zijn de basisregels om ze samen te stellen.

Verplaats jezelf in de schoenen van de klant

Stap een paar minuten uit het beeld van een “professional” en “expert” en word een gewone koper die al weet welk product hij nodig heeft, maar nog niet heeft besloten waar hij het kan kopen. Welke vragen zal hij als eerste stellen? Noem een ​​paar belangrijke punten. Neem contact op met uw accountmanagers of ondersteuningsteam voor hulp – zij weten waarschijnlijk waar klanten in geïnteresseerd zijn. Het antwoord op elk van de vragen vormt een semantisch blok in de tekst.

Lees diagonaal

De meeste mensen zijn lui om een ​​document, boek, tijdschrift van begin tot eind te lezen. Meestal bekijken ze de tekst met hun ogen en lezen ze alleen wat ze leuk vinden. Daarom is het uw taak om een ​​tekst te schrijven, waarvan de belangrijkste betekenis in de eerste 20-30 seconden kan worden begrepen. Maar tegelijkertijd moet de tekst ook de antwoorden bieden die gebruikers nodig hebben. Om deze twee benaderingen te combineren, moet u de tekst opsplitsen in betekenisvolle blokken met duidelijke, begrijpelijke koppen. Lees nu alleen de kopteksten – is de hoofdboodschap duidelijk? Prima.

Er is een mening dat als je de pagina opsplitst in semantische brokken en het mogelijk maakt om gemakkelijk de benodigde onderdelen te vinden met behulp van kopteksten, markeringen, enz., De lezer misschien niet leest over de verdiensten van het bedrijf, over wat een geweldig product of dienst je hebt, maar onmiddellijk vind bijvoorbeeld hoge prijzen, wees geschokt en vertrek zonder te weten waarom ze zo hoog zijn. Maar als er geen dergelijke indeling is, zal de gebruiker waarschijnlijk gewoon vertrekken.

Laat het belangrijkste zien

Sectiekoppen – markeren met een andere (in verhouding tot de hoofdtekst) kleur en lettertype – zodat het meteen duidelijk is – een ander semantisch stuk is begonnen. De titel van elke sectie moet een betekenis en een aanwijzing hebben, zodat iemand de alinea verder wil lezen.

Belangrijke informatie – markeer. Maar vergeet niet dat de hele tekst niet belangrijk kan zijn. Er mogen niet te veel selecties zijn.

Afbeeldingen, diagrammen, diagrammen, logo’s – trekken altijd de aandacht. Statistieken tonen aan dat mensen vooral bereid zijn om bijschriften onder afbeeldingen te lezen, dus geef ze voldoende aandacht.

Wees kort

Kleine alinea’s van 2-3 zinnen zijn het gemakkelijkst te lezen, met een totale lengte van niet meer dan 5-6 regels. Houd de regels kort, rek de tekst niet uit tot volledig scherm. Alleen de meest oplettende en geduldige gebruikers kunnen het tekstblok lezen dat breder is dan 800 pixels.

Oproep tot actie

Laten we nog eens bedenken waarom we teksten voor de site schrijven. We hebben gebruikers nodig om na het lezen wat actie te ondernemen – om een ​​product te kopen, een bestand te downloaden of hun e-mail achter te laten. Daarom moet elke verkooptekst call-to-action bevatten. Stel dat er aan het einde van de tekst een knop is om een ​​product aan de winkelwagen toe te voegen, een abonnementsformulier of een link om een ​​bestand te downloaden. Het belangrijkste is dat gebruikers duidelijk begrijpen wat ze moeten doen nadat ze alles zorgvuldig hebben bestudeerd.

https://www.webdeveloper.today/2022/04/django-builder-project-starter-for.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html