Heb jij een bedrijf waarbij je graag meer klanten wilt? Met online vindbaarheid zorg jij voor meer bereik en dus ook meer klanten. Veel mensen zoeken namelijk dingen op Google op. Jij kan als bedrijf hier slim op inspelen, zodat potentiële klanten bij jou terecht komen wanneer ze wat zoeken. Hoe je dat precies voor elkaar krijgt? Dat lees je hier.
Hoog in de resultatenpagina staanAls mensen iets opzoeken op Google, typen ze een zoekwoord in. Vervolgens gaat Google op zoek naar de beste resultaten op basis van dat zoekwoord. Hij laat de zoekers binnen een paar seconden een lijst zien met de zoekresultaten. Google heeft deze lijst gerangeerd. De beste website staat bovenaan, de een na beste op de tweede plek, etc. Google wil jou namelijk het beste resultaat aanbieden en gaat daarom zoveel mogelijk op onderzoek uit. Mensen zijn erg geneigd om op het bovenste zoekresultaat te klikken. Als je dus meer klanten wilt door een betere online vindbaarheid, moet je ervoor zorgen dat je in de bovenste drie zoekresultaten terecht komt. Hoe hoger, hoe beter.
Zoekmachine-optimalisatie zelf toepassenJe moet dus de online vindbaarheid van jouw website verbeteren. Jij past jouw website zo aan, dat Google deze hoog zet in de zoekresultaten. Dit aanpassen van jouw website op Google heet zoekmachine-optimalisatie. Hierin zijn veel trucjes die je gemakkelijk kunt toepassen. Wanneer je dat doet, zorg je dat Google veel waarde hecht aan jouw website. Marketingbureaus zoals DoubleSmart weten bovendien alles wat jij aan jou website moet aanpassen, om hoog in de zoekresultaten terecht te komen. Als je er zelf niet uitkomt, kunnen zij je zeker helpen. Zoekwoorden zijn erg belangrijk wanneer je bezig gaat met zoekmachine-optimalisatie. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken, weet Google wat jij te bieden hebt. Hoe vaker jij dat zoekwoord gebruikt, hoe meer Google jouw website hiermee gaat linken. Zo kom je bovenaan te staan als mensen op dat zoekwoord zoeken. Let wel op dat je het zoekwoord niet té vaak gebruikt. Als het zoekwoord namelijk te vaak wordt gebruikt en niet meer logisch is, straft Google je hierop af.
De technische aspecten van zoekmachine-optimalisatieZoekmachine-optimalisatie bevat veel zaken die je zelf kan toepassen op jouw website. Toch zijn er ook zaken die iets ingewikkelder zijn. Google kijkt namelijk niet alleen naar de inhoud van jouw website, maar er wordt ook gekeken naar de technische aspecten. Zo vindt google het heel belangrijk dat jouw website het goed doet op een smartphone. Ook de snelheid van de website bepaalt voor een groot deel jouw plek in de zoekresultaten. Dit soort zaken zijn vaak moeilijker om zelf te regelen. Daarom wordt hierbij vaak een expert zoals DoubleSmart ingeschakeld. |